Askerlik
Önlisans, lisans ve lisansüstü programlarında kayıtlı erkek öÄŸrencilerin öÄŸrenimleri süresince askerlik iÅŸlemleri 1111 Sayılı Askerlik Kanunu esaslarına göre ÖİDB askerlik birimi tarafından yürütülür.
Askerlik celp (çaÄŸrı) dönemleri:
- Åžubat celp dönemi (16 AÄŸustos – 15 Kasım)
- Mayıs celp dönemi ( 16 Kasım – 15 Åžubat)
- AÄŸustos celp dönemi ( 16 Åžubat – 15 Mayıs)
- Kasım celp dönemi ( 16 Mayıs – 15 AÄŸustos)
Azami eÄŸitim öÄŸretim süreleri
- Önlisans programları 8 dönem
- Lisans programları 14 dönem.
- Lisansüstü Bilimsel Hazırlık programı 2 dönem.
- Yüksek lisans programı 6 dönem.
- Doktora programı 12 dönem.
- Lisans sonrası doktora programı 18 dönem
ÖNLİSANS VE LİSANS PROGRAMLARINA KAYITLI ÖÄžRENCİLERİN ASKERLİK İŞLEMLERİ
Askerlik erteleme işlemlerinin kapsamı
Askerlik yükümlülüÄŸü bulunan öÄŸrencilerin üniversiteye kayıt durumları ÖÄŸrenci Durum Belgesi (EK-C2) ile ilgili A.Åž.B’lere bildirilir. Askerlikten muaf olanlar, askerlik yükümlülüÄŸünü yapmış olanlar kapsam dışındadır.
29 yaşını doldurmuÅŸ olan erkek öÄŸrenciler için askerlik erteleme iÅŸlemi yapılmaz ancak kayıtları engellenmez.
Kişisel bilgilerin beyanı
Üniversiteyi yeni kazanan öÄŸrenciler ile yatay/af vb. kayıt yaptıran öÄŸrenciler Kayıt Formu doldurarak nüfus, adres bilgileri ile askerlikten muaf olup olmadığını veya askerlik yükümlülüÄŸünü yerine getirip getirmediÄŸini beyan eder.
Üniversiteye yeni kayıt aÅŸamasında yapılan iÅŸlemler
Erkek öÄŸrenciler için kayıt öncesinde Ölçme Seçme ve YerleÅŸtirme Merkezinden (ÖSYM) alınan veri üzerinden elektronik olarak E-Devlet programından sorgulama yapılır. Sorgulama sonucunda "Bir fakülte veya yüksekokula kayıt olmasında askerlik iÅŸlemleri yönünden bir sakınca olmadığı” görülenlerin kaydı yapılır. Yapılan sorgulamada onay alınamayan öÄŸrenciler A.Åž.B’ye yönlendirilir ve askerlik durum belgesi getirmeleri istenir.
EK-C2 belgelerinin gönderilmesi
İlk Kayıt
Üniversiteye yeni kayıt yaptıran askerliÄŸini yapan ve muaf olanlar haricindeki tüm erkek öÄŸrencilerin EK-C2 belgeleri ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığınca düzenlenerek ilgili Askerlik Åžubesi BaÅŸkanlıklarına gönderilir.
Kayıt Yenileme Güz Dönemi
Her eÄŸitim öÄŸretim yılı güz yarıyılı ekle sil iÅŸlemlerinden sonra askerliÄŸini yapan ve muaf olanlar haricindeki tüm erkek öÄŸrencilerin EK-C2 belgeleri ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığınca düzenlenerek ilgili Askerlik Åžubesi BaÅŸkanlıklarına gönderilir.
Kayıt Yenileme Bahar Dönemi
Her eÄŸitim öÄŸretim yılı bahar yarıyılı kayıt yenileme iÅŸlemlerinden sonra kayıt yenilemeyen ve kayıt donduran erkek öÄŸrenciler tespit edilerek durumları ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığınca ilgili Askerlik Åžubesi BaÅŸkanlıklarına gönderilir.
İlişik Kesme
Mezun olan, kendi isteÄŸiyle kaydını sildiren öÄŸrencilerin durumları 2 ay içerisinde ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığınca ilgili Askerlik Åžubesi BaÅŸkanlıklarına gönderilir.
LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA KAYITLI ÖÄžRENCİLERİN ASKERLİK İŞLEMLERİ
Askerlik sevk tehir işlemleri kapsamı
Lisansüstü (Bilimsel hazırlık, tezli/tezsiz yüksek lisans, doktora, lisans sonrası doktora) öÄŸrencilerinin sevk tehir iÅŸlemleri, öÄŸrencilerin baÅŸvuruları üzerine yapılır. BaÅŸvuruları bulunmayan öÄŸrencilerin sevk tehir iÅŸlemi yapılmaz.
35 yaşını doldurmuÅŸ olan erkek öÄŸrenciler için askerlik sevk tehir iÅŸlemi yapılmaz ancak kayıtları engellenmez.
Kişisel bilgilerin beyanı
Programa ilk kayıt yaptıran öÄŸrencilerin nüfus ve adres bilgileri programa baÅŸvuru sırasında öÄŸrenci bilgi sistemi vasıtası ile alınır.
Programa ilk kayıt aşamasında yapılan işlemler
Programa ilk kayıt sırasında tüm erkek öÄŸrencilerden Askerlik Durum Belgesi istenir. Askerlikten muaf olanlar, askerlik yükümlülüÄŸünü yapmış olanlar da durumlarını belgeler.
Yeni Kayıtlananların sevk tehirinin yapılması
2013-2014 eÄŸitim öÄŸretim yılından itibaren Üniversitemize ilk kez kayıtlanan erkek öÄŸrencilerin sevk tehir iÅŸlemleri ilk kayıt esnasında talepleri üzerine Askeralma Bölge BaÅŸkanlıklarına ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığınca yapılır. ( 2013 yılı öncesinde kayıtlananların iÅŸlemleri ilgili Enstitü MüdürlüÄŸünce yürütülür.) ÖÄŸrencilerin baÅŸvuruları üzerine askere sevklerinin tehir edilmesi için Askeralma Bölge BaÅŸkanlığına (A.B.B) üniversite tarafından sevk tehiri teklifi yapılır. Teklif yapılırken öÄŸrencilerin yaÅŸ durumu ve programın azami süresi dikkate alınır. Sevk tehir durumu öÄŸrencilerin adreslerine bildirilir.
Sevk tehir sürelerinin uzatılması
Kayıt donduran öÄŸrenciler, izinli geçirdikleri dönemleri sevk tehir süresine ekletmek üzere baÅŸvuru yapabilir. Sevk tehir uzatım iÅŸlemleri sevk tehir iÅŸlemleri ile aynıdır.
Bilimsel hazırlık programını baÅŸarı ile tamamlayan öÄŸrenciler, lisansüstü program için programın azami süresi kadar süre ile sevk tehiri yaptırmak üzere ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığı’nın askerlik iÅŸlemleri birimine baÅŸvurmaları gerekir. Sevk tehir iÅŸlemleri aynı ÅŸekilde yürütülür.
ÖÄŸrenciler sevk tehiri uzatma talebini, daha önce yapılan sevk tehir süresinin bitimine en geç 2 ay kala ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığına yapar.
Sevk tehirinin iptali
3-Programa devam ettiÄŸi halde sevk tehirinin iptalini isteyen öÄŸrencilerin yapması gereken iÅŸlemler
Programa devam ettiÄŸi halde kendi isteÄŸi ile sevk tehirinin iptalini isteyen öÄŸrenciler ÖİDB’ye Askerlik Sevk Tehiri İptali için baÅŸvururlar.
Mezun olan, kayıt yenilemeyen, kayıt sildiren öÄŸrencilerin sevk tehiri iptali için ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığı tarafından yapılması gereken iÅŸlemler
Mezun olan ve kaydı silinen öÄŸrencilerin durumları sevk tehiri iptal belgesi düzenlenerek 2 ay içerisinde A.B.B’ye gönderilir.
Programa devam ettiÄŸi halde kendi isteÄŸi ile sevk tehirinin iptalini isteyen öÄŸrenciler için ayrıca Askerlik Sevk Tehiri İptal Formu ile A.B.B.’ye bildirilir.
Kaydını yenilemeyen öÄŸrencilerin durumları ekle sil haftasını müteakiben tespit edilerek sevk tehiri iptal belgesi A.B.B bildirilir. Bu öÄŸrencilerden bir sonraki dönem kaydını yenilediÄŸi tespit edilenlerin durumları sevk tehir belgesi düzenlenerek A.B.B.na bildirilir.