canlı destek

Olağanüstü Hal Kapsamında Yükseköğretim Alanında Alınan Tedbirlere İlişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi uyarınca olağanüstü hal ilan edilen illerde kendisi ya da ailesi ikamet eden öğrencilerimizin dikkatine

3 Mart 2023 tarih ve 32121 sayılı Resmi Gazetede ilan edilen  “Olağanüstü Hal Kapsamında Yükseköğretim Alanında Alınan Tedbirlere İlişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 129)” kapsamında ;

Üniversitemiz Bilgi Sisteminde (OBYS) ikamet adresleri olağanüstü hal ilan edilen illerde bulunan öğrencilerimizin 2022-2023 Bahar yarıyılına ait katkı payı/ öğrenim ücretleri iptal edilmiştir. İkamet adresleri hal ilan edilen illerde bulunan öğrencilerimiz ekle-sil haftasında 06-12 Mart haftasında (Çeşme Turizm Fakültesi hariç) ders kayıt işlemlerini ücret ödemeden gerçekleştirebileceklerdir.

Eğitimi daha önceden başlayan Çeşme Turizm Fakültesi öğrencilerinden ikamet adresleri olağanüstü hal ilan edilen illerde bulunanlardan ders kayıt işlemlerini gerçekleştiremeyenler, Fakülte öğrenci işlerine müracaat etmek suretiyle manuel form ile ücret ödemeden ders kayıt işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir.

İkamet adresleri olağanüstü hal ilan edilen illerde bulunan öğrencilerimizden ücret ödemiş olanlar, ödemiş oldukları ücretleri iade alabileceklerdir.

İade işlemleri için;

  1. Obys.den harç iade başvuru formunu doldurup, başvuruyu kaydet butonuna basınız.
  2. İade başvuru bilgileri bölümünden başvurunuzu seçip yazdır butonundan pdf olarak açılan formun çıktısını alınız
  3. Formu imzalayarak oidb@mail.ege.edu.tr adresine imzalı formunuz yollayınız. (E-postanızda Adınız, Soyadınız, Fakülteniz ve Bölümünüzü yazmayı unutmayınız.)

 

Formlar kontrol edildikten Strateji ve Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından kendinize ait IBAN numarasına yatırılmaktadır. IBAN numarasının kendinize ait olmaması, eksik ya da hatalı olması durumunda ücret iadesi gerçekleşememektedir.

 

Bilgi sistemimizde öğrencilerimizin ikamet adresleri bulunduğu için, aileleri olağanüstü hal ilan edilen illerde ikamet edip, kendilerine ait ikamet adresleri farklı olan öğrencilerimizin E-Devlet üzerinden alacakları ailelerinin ikametine ilişkin belge ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına müracaat etmesi gerekmektedir. Müracaatlarınızı oidb@mail.ege.edu.tr adresinden ikamete ilişkin belgeyi sunmak üzere dilekçenizle yapabilirsiniz. (E-postanızda Öğrenci Numaranız, Adınız, Soyadınız, Fakülteniz ve Bölümünüzü yazmayı unutmayınız.)

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ